Zadnji film 2.0: vzpon in propad novega Hollywooda

Image for Zadnji film 2.0: vzpon in propad novega Hollywooda from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Zadnji film 2.0: vzpon in propad novega Hollywooda

    Broširana z zavihki - 28. okt 2021
    ( 0 )
    ISBN/EAN:P_9789617050998
    Redna cena: 36,90 €

    Filmov sedemdesetih se ne da dovolj slaviti. To je bil čas, ko so nam filmi mežikali. In ameriški filmi, ki so nastali med letoma 1967 in 1977, so me naredili. Še vedno izgledajo fantastično. Mnogi izgledajo celo tako, kot da bi bili posneti danes. Zdajle. In ko to rečem, verjetno najprej pomislite na Botra, Kitajsko četrt, Francosko zvezo, Privatnega detektiva, Nashville, Let nad kukavičjim gnezdom – na monumente sedemdesetih.

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 36,90 €
    Predviden rok dobave: 3-5 delovnih dni
    Dodaj v košarico

    Opis

    Razširjena, dopolnjena, revidirana in obogatena izdaja.

    »Kako lahko ultimativno knjigo o novem Hollywoodu napiše slovenski avtor? Knjigo, ki združuje enciklopedično znanje z bleščečimi insajderskimi informacijami? Knjigo, ki je literarni ekvivalent mega uspešnic, kot je Titanik? Moje sporočilo ameriškim prijateljem je: Štefančič ni izum kakega možganskega trusta z Zahod­ne obale, on res obstaja – bodite pozorni nanj! Če res želite vedeti, kaj se je dogajalo v Hollywoodu v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, se naučite slovensko – ali pa prevedite to knjigo!« - dr. Slavoj Žižek

    »Če drži Wendersova teza, da je Hollywood kolonializiral naše nezavedno, potem je pričujoča knjiga hkratna Razlaga sanj in Kapital našega časa: v vsaki izjemni analitični študiji se vedno skrivajo tudi vzvodi upora.« - dr. Stojan Pelko

    Filmov sedemdesetih se ne da dovolj slaviti. To je bil čas, ko so nam filmi mežikali. In ameriški filmi, ki so nastali med letoma 1967 in 1977, so me naredili. Še vedno izgledajo fantastično. Mnogi izgledajo celo tako, kot da bi bili posneti danes. Zdajle. In ko to rečem, verjetno najprej pomislite na Botra, Kitajsko četrt, Francosko zvezo, Privatnega detektiva, Nashville, Let nad kukavičjim gnezdom – na monumente sedemdesetih.

    V sedemdesetih je Hollywood prevzela nova generacija. Tem novim, mladim filmarjem so rekli Wunderkinds, Wonder Boys ali Movie Brats, sami pa so se razglašali za avtorje, kar je bila vedno dobra pretveza za filmsko revolucijo. In morali so izvesti revolucijo, če so se hoteli izraziti. Sedemdeseta so bila pač čas, ko je bil film umetnost št. 1. »Dekada, ko so še filmi nekaj pomenili,« pravi David Thomson. »Zad­nje zlato obdobje ameriškega filma,« pravi Martin Scorsese. »Hollywoodsko resnično zlato obdobje,« pravi Pauline Kael. »Bogati, plodni detour,« pravi David Cook. »Kratko okno priložnosti,« pravi Noel King.

    »Nevidno« montažo so zamenjali montažni preskoki, jump cuts, eliptično kadriranje, nenadni flešbeki, zumiranja, vož­nje kamere, nestabilna, subjektivna kamera, »ribje oko« in ekscentrični snemalni koti, ki so gledalca dezorientirali. Idealne vizualne in moralne perspektive ni bilo več, s čimer so, pravi Geoff King, zavrgli tudi dominantno ideologijo, ki je podpirala holivudski klasični slog – afirmativno, optimistično ideologijo, ki je gledalcu dajala občutek varnosti in domačnosti, občutek, »da je svet urejen in razumljiv« in da so vsi konflikti rešljivi.

    O avtorju

    -Marcel Štefančič Jr-

    MARCEL ŠTEFANČIČ, JR. (1960), magister filozofije, filmski kritik, urednik, publicist in avtor mnogih knjig, že dolgo sistematično spremlja družbenoekonomsko dogajanje po vsem svetu in pri nas. Njegova najnovejša zbirka esejev Kdor prej umre, bo dlje mrtev, je po esejističnih knjigah Greatest hits (2007), Zadnji blišč somraka (2011), Zakaj si življenje zasluži, da ga izgubimo (2012, nominirana je bila za prestižno Rožančevo nagrado) in Zima našega nezadovoljstva (2013), novo delo tega eruditskega misleca, ki s svojim neumornim angažiranim pisanjem virtuozno vleče rdečo nit skozi ključno vprašanje današnjega kriznega in postkriznega časa v Sloveniji in svetu: kako svoboden sme in je lahko trg, da to usodno ne zamaje dostojnega bivanja sodobnega človeka. Besedila, prestreljena z analiziranjem najnovejše družbeno kritične literature (nekatera citirana dela so izšla tudi v slovenskem prevodu) Štefančič plete v nepredvidljivem, a neposrednem stilu, v njih pa nam vedno znova pokaže, da neoliberalistična ideologija

    Ostale knjige tega avtorja

    Podrobnosti o izdelku

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 0 )

    Komentarji