Top 20 knjig v letu 2018

Ponavljanje in uprizoritev

Image for Ponavljanje in uprizoritev from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Ponavljanje in uprizoritev

    13. nov 2014
    ( 0 )
    ISBN/EAN:P_9789616376624
    Redna cena: 25,00 €

    Knjiga Bare Kolenc Ponavljanje in uprizoritev. Kierkegaard, psihoanaliza, gledališče prinaša izvirno in argumentirano obravnavo kompleksnega in zahtevnega problema ponavljanja, enega od ključnih pojmov sodobne filozofije in obenem ednega najbolj aktualnih konceptov našega časa. Na prelomu 19. in 20. st. so se s ponavljanjem ukvarjali Kierkegaard, Nietzsche in Freud, v 20. st. pa je problem doživel polni razmah pri Deleuzu in Lacanu, pa tudi pri vrsti drugih avtorjev. Posebna perspektiva knjige je vezana na gledališče, kar daje problemu ponavljanja dodaten zasuk in ga osvetljuje v povsem novi in originalni luči. Avtorica na izviren način premisli fenomene in probleme, ki prečijo koncept ponavljanja (reprezentacija/areprezentabilno, končnost/neskončnost, nujnost/naključje, realno/dozdevek, reprodukcija/novo, spomin/čas, itd.), obenem pa preko določitve razmerja med ponavljanjem in uprizoritvijo raziskuje in analizira načine, kako ponavljanje tvori konstitutivni del gledališke situacije, ter premisli tudi določenost gledališča s konceptom mimesis. Jedro knjige predstavlja teza o podvojitvi kot temeljni shemi ponavljanja, določeni z razliko, in o štirih možnih matricah te sheme, ki v različnih zgodovinskih obdobjih oz. v različnih miselnih okvirih predstavljajo konceptualno podlago za mišljenje realnosti in subjektivitete. Prav tako se v središču dela nahaja kompleksen in aktualen filozofski problem povezave oz. razvezave med mislijo in telesom, ki po eni strani razpira ključna vprašanja, povezana z gledališčem, uprizoritvijo in tudi širše s sodobnimi umetniškimi praksami, po drugi strani pa zareže v samo jedro psihonalize, ki mora - tako kot gledališče - s telesom ves čas računati. Avtorica je tudi sama udeležena v gledališki praksi, in črpa svoje refleksije tudi iz praktičnega izkustva, kar daje knjigi še dodatno vrednost. Knjiga je napisana v jasnem in lepem jeziku, odlikuje pa jo poseben občutek za stičišča konkretnega in univerzalnega. Gre za pomemben prispevek tako k razumevanju gledališča kot k filozofskemu konceptu ponavljanja nasploh, edinstven v slovenskem prostorupa tudi v mednarodnem kontekstu.

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 25,00 €
    Rok dobave: 2-3 dni
    Dodaj v košarico

    Opis

    Knjiga Bare Kolenc Ponavljanje in uprizoritev. Kierkegaard, psihoanaliza, gledališče prinaša izvirno in argumentirano obravnavo kompleksnega in zahtevnega problema ponavljanja, enega od ključnih pojmov sodobne filozofije in obenem ednega najbolj aktualnih konceptov našega časa. Na prelomu 19. in 20. st. so se s ponavljanjem ukvarjali Kierkegaard, Nietzsche in Freud, v 20. st. pa je problem doživel polni razmah pri Deleuzu in Lacanu, pa tudi pri vrsti drugih avtorjev. Posebna perspektiva knjige je vezana na gledališče, kar daje problemu ponavljanja dodaten zasuk in ga osvetljuje v povsem novi in originalni luči. Avtorica na izviren način premisli fenomene in probleme, ki prečijo koncept ponavljanja (reprezentacija/areprezentabilno, končnost/neskončnost, nujnost/naključje, realno/dozdevek, reprodukcija/novo, spomin/čas, itd.), obenem pa preko določitve razmerja med ponavljanjem in uprizoritvijo raziskuje in analizira načine, kako ponavljanje tvori konstitutivni del gledališke situacije, ter premisli tudi določenost gledališča s konceptom mimesis. Jedro knjige predstavlja teza o podvojitvi kot temeljni shemi ponavljanja, določeni z razliko, in o štirih možnih matricah te sheme, ki v različnih zgodovinskih obdobjih oz. v različnih miselnih okvirih predstavljajo konceptualno podlago za mišljenje realnosti in subjektivitete. Prav tako se v središču dela nahaja kompleksen in aktualen filozofski problem povezave oz. razvezave med mislijo in telesom, ki po eni strani razpira ključna vprašanja, povezana z gledališčem, uprizoritvijo in tudi širše s sodobnimi umetniškimi praksami, po drugi strani pa zareže v samo jedro psihonalize, ki mora - tako kot gledališče - s telesom ves čas računati. Avtorica je tudi sama udeležena v gledališki praksi, in črpa svoje refleksije tudi iz praktičnega izkustva, kar daje knjigi še dodatno vrednost. Knjiga je napisana v jasnem in lepem jeziku, odlikuje pa jo poseben občutek za stičišča konkretnega in univerzalnega. Gre za pomemben prispevek tako k razumevanju gledališča kot k filozofskemu konceptu ponavljanja nasploh, edinstven v slovenskem prostorupa tudi v mednarodnem kontekstu.

    Podrobnosti o izdelku

    Oglejte si več iz oddelkov:

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 0 )
    Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:

    Komentarji