Darilo za prvih 1000 kupcev ob nakupu nad 20 €

Podjetje v pravu - Pogledi pravne teorije podjetja

Image for Podjetje v pravu - Pogledi pravne teorije podjetja from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Podjetje v pravu - Pogledi pravne teorije podjetja

    Trda - 21. jul 2017
    ( 0 )
    ISBN/EAN:P_9789612473662
    Redna cena: 66,00 €

    Osrednje vprašanje v uvodnem delu je, ali je podjetje pravni pojem tudi v tem smislu, da lahko oblikujemo njegovo pravno definicijo. Avtor je sprejel nikalni odgovor: podjetje je družbena tvorba ekonomske in socialne narave in zato prizadevanje za njegovo pravno definicijo ni smiselno.

    Prvi del knjige obravnava podjetje kot organizacijo. Zanjo je značilen obstoj dveh vrst substrata: osebni (lastniki oziroma družbeniki, delojemalci različnih stopenj) in stvarni (materialni, finančni, vrednostni). V skladu s pravno ureditvijo prihaja pri ustanavljanju do premeščanja (transpozicije) obeh vrst substrata v formalno strukturo. Pri tem se deli substrata kakovostno spreminjajo. Podjetje kot organizacijo označujejo zlasti družbena funkcija ter s pravne strani skupni namen in kavza kot sestavina obligacijskega razmerja.

    Drugi glavni del se nanaša na upravljanje kot funkcijo lastnine. Pravna teorija in sodna praksa sledita spremembam v evropski in nacionalnih zakonodajah. V tem pogledu se tudi monografija ukvarja s spremembami v sistemu upravljanja (enotirni ali dvotirni sistem), z odgovornostjo družbenikov, poslovodnih in nadzornih organov, na primer z merilom dobrega in vestnega poslovnega človeka ali pravilom poslovne presoje (business judgement rule). Monografija poudarja značilnosti avtonomnega urejanja upravljanja pravil (kodeksov) o korporacijskem upravljanju (corporate governance). Opozarja na pojave, ki jih slovenska zakonodaja, literatura in sodna praksa še niso (dovolj) obdelale, na primer nezapisano pristojnost skupščine delničarjev ali skladnost upravljavskega ravnanja z zakonom (compliance).

    Tretji glavni del obravnava vrednotenje rezultatov podjetniške aktivnosti. Gre za vprašanje, kdo je nosilec, uporabnik teh rezultatov in kakšna merila se za to uporabljajo. Pravna teorija obravnava vrednotenje zelo poenostavljeno; v zasebnolastninski ureditvi se zadovoljuje s tem, da je temeljna značilnost vrednotenja pravica lastnikov do prisvajanja dobička. Te pravice ni mogoče zanikati, vendar se o njej uveljavljajo še drugi vidiki in merila (koristi družbe, družbene skupnosti, socialne koristi).

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 66,00 €
    Rok dobave: 2-3 dni
    Dodaj v košarico

    Opis

    Osrednje vprašanje v uvodnem delu je, ali je podjetje pravni pojem tudi v tem smislu, da lahko oblikujemo njegovo pravno definicijo. Avtor je sprejel nikalni odgovor: podjetje je družbena tvorba ekonomske in socialne narave in zato prizadevanje za njegovo pravno definicijo ni smiselno.

    Prvi del knjige obravnava podjetje kot organizacijo. Zanjo je značilen obstoj dveh vrst substrata: osebni (lastniki oziroma družbeniki, delojemalci različnih stopenj) in stvarni (materialni, finančni, vrednostni). V skladu s pravno ureditvijo prihaja pri ustanavljanju do premeščanja (transpozicije) obeh vrst substrata v formalno strukturo. Pri tem se deli substrata kakovostno spreminjajo. Podjetje kot organizacijo označujejo zlasti družbena funkcija ter s pravne strani skupni namen in kavza kot sestavina obligacijskega razmerja.

    Drugi glavni del se nanaša na upravljanje kot funkcijo lastnine. Pravna teorija in sodna praksa sledita spremembam v evropski in nacionalnih zakonodajah. V tem pogledu se tudi monografija ukvarja s spremembami v sistemu upravljanja (enotirni ali dvotirni sistem), z odgovornostjo družbenikov, poslovodnih in nadzornih organov, na primer z merilom dobrega in vestnega poslovnega človeka ali pravilom poslovne presoje (business judgement rule). Monografija poudarja značilnosti avtonomnega urejanja upravljanja pravil (kodeksov) o korporacijskem upravljanju (corporate governance). Opozarja na pojave, ki jih slovenska zakonodaja, literatura in sodna praksa še niso (dovolj) obdelale, na primer nezapisano pristojnost skupščine delničarjev ali skladnost upravljavskega ravnanja z zakonom (compliance).

    Tretji glavni del obravnava vrednotenje rezultatov podjetniške aktivnosti. Gre za vprašanje, kdo je nosilec, uporabnik teh rezultatov in kakšna merila se za to uporabljajo. Pravna teorija obravnava vrednotenje zelo poenostavljeno; v zasebnolastninski ureditvi se zadovoljuje s tem, da je temeljna značilnost vrednotenja pravica lastnikov do prisvajanja dobička. Te pravice ni mogoče zanikati, vendar se o njej uveljavljajo še drugi vidiki in merila (koristi družbe, družbene skupnosti, socialne koristi).

    Podrobnosti o izdelku

    • Jezik: slovenski
    • Leto izida: 2017
    • Število strani: 421
    • ISBN/EAN: 9789612473662
    • Mere izdelka vxš: 20,5 x 23,0 x 2,0
    • Vezava: Trda
    • Datum Izida: 21.07.2017
    • Založba: Ius Software D.O.O. Ljubljana
    • Avtor: Bojan Zabel
    • Povprečna ocena:
      ( 0 )

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 0 )
    Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:

    Komentarji