Tole bo bolelo - Adam Kay

Od katedrale do palačinke: Tisk, branje in znanje v digitalni družbi

Image for Od katedrale do palačinke: Tisk, branje in znanje v digitalni družbi from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Od katedrale do palačinke: Tisk, branje in znanje v digitalni družbi

    28. maj 2009
    ( 0 )
    ISBN/EAN:P_9789612422141
    Redna cena: 15,00 €

    Njegova knjiga Od katedrale do palačinke primerja prelom, ki ga je izum tiska povzročil v zgodnji novoveški Evropi s prelomom, ki ga je v sodobni civilizaciji povzročil pojav svetovnega spleta in digitalnega komuniciranja.

     

    Avtor analizira številne razlike in podobnosti med obema komunikacijskima revolucijama in pokaže, da je knjižni format zadnjih petsto let omogočal prenos, hranjenje in posredovanje kompleksnih in zahtevnih vsebin na ekonomsko racionalen in praktičen način, ki ga digitalna civilizacija vsaj zaenkrat še ni presegla.

     

     

    Če smo lani jeseni na tem mestu predstavili Kovačevo angleško knjigo Never mind the web, v kateri je avtor najprej orisal čas pred začetkom tiska in ob njem, razvoj založništva po njegovi iznajdbi, ključne razlike med evropskim in ameriškem knjižnim trgom ter socialni kontekst branja, ki ga je potem vezal na prihod interneta ter njegovo vlogo pri nadaljnji usodi tiskane knjige, je delo Od katedrale do palačinke nekakšen slovenski spin-off angleške verzije. V njej Kovač primerja revolucijo, ki jo je v zgodnji novoveški Evropi pomenila iznajdba tiska (pri čemer posega tudi nazaj, v sam fizični nastanek knjige, ki ga je za medij prenašanja vsebin namesto zvitkov izbralo zgodnje krščanstvo ter zaradi njene praktičnosti tudi s tem postala prodorna religija), s tisto, ki jo je v naši civilizaciji ob koncu drugega tisočletja povzročil pojav svetovnega spleta. Obogateno z mnogimi iskrivimi mislimi in spretnim povezovanjem različnih podatkov iz sveta knjige, Kovač svoje delo sklene tudi s prenosom svojih ugotovitev na slovensko knjižno pokrajino. V zvezi z njo meni, da zaradi odsotnosti učinkovite spletne knjižne prodaje slovenski založniški trg za zdaj ne zmore preiti iz analognega v digitalno vesolje, pri čemer bi se ta zaostanek lahko izkazal za usodnega, če bi se na razvitih knjižnih trgih v prihodnosti razvil poslovni model, ki bi omogočal ekonomično zalaganje e-knjig. Nova knjiga o knjigah za vse tiste, ki jih zanima življenje knjig kot medija in proizvoda z ekonomskimi in kulturnimi lastnostmi.

    - Samo Rugelj, Bukla

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 15,00 €
    Rok dobave: 2-3 dni
    Dodaj v košarico

    Opis

    Njegova knjiga Od katedrale do palačinke primerja prelom, ki ga je izum tiska povzročil v zgodnji novoveški Evropi s prelomom, ki ga je v sodobni civilizaciji povzročil pojav svetovnega spleta in digitalnega komuniciranja.

     

    Avtor analizira številne razlike in podobnosti med obema komunikacijskima revolucijama in pokaže, da je knjižni format zadnjih petsto let omogočal prenos, hranjenje in posredovanje kompleksnih in zahtevnih vsebin na ekonomsko racionalen in praktičen način, ki ga digitalna civilizacija vsaj zaenkrat še ni presegla.

     

     

    Če smo lani jeseni na tem mestu predstavili Kovačevo angleško knjigo Never mind the web, v kateri je avtor najprej orisal čas pred začetkom tiska in ob njem, razvoj založništva po njegovi iznajdbi, ključne razlike med evropskim in ameriškem knjižnim trgom ter socialni kontekst branja, ki ga je potem vezal na prihod interneta ter njegovo vlogo pri nadaljnji usodi tiskane knjige, je delo Od katedrale do palačinke nekakšen slovenski spin-off angleške verzije. V njej Kovač primerja revolucijo, ki jo je v zgodnji novoveški Evropi pomenila iznajdba tiska (pri čemer posega tudi nazaj, v sam fizični nastanek knjige, ki ga je za medij prenašanja vsebin namesto zvitkov izbralo zgodnje krščanstvo ter zaradi njene praktičnosti tudi s tem postala prodorna religija), s tisto, ki jo je v naši civilizaciji ob koncu drugega tisočletja povzročil pojav svetovnega spleta. Obogateno z mnogimi iskrivimi mislimi in spretnim povezovanjem različnih podatkov iz sveta knjige, Kovač svoje delo sklene tudi s prenosom svojih ugotovitev na slovensko knjižno pokrajino. V zvezi z njo meni, da zaradi odsotnosti učinkovite spletne knjižne prodaje slovenski založniški trg za zdaj ne zmore preiti iz analognega v digitalno vesolje, pri čemer bi se ta zaostanek lahko izkazal za usodnega, če bi se na razvitih knjižnih trgih v prihodnosti razvil poslovni model, ki bi omogočal ekonomično zalaganje e-knjig. Nova knjiga o knjigah za vse tiste, ki jih zanima življenje knjig kot medija in proizvoda z ekonomskimi in kulturnimi lastnostmi.

    - Samo Rugelj, Bukla

    O avtorju

    -Miha Kovač-

    Miha Kovač (1960) je med leti 1985-2000 delal v različnih slovenskih knjižnih in časopisnih založbah, med drugim je bil odgovorni urednik Mladine ter glavni urednik v založbah DZS in Mladinska knjiga, leta 2000 začel svojo drugo kariero kot profesor na Filozofski fakulteti. Je odgovorni urednik slovenske izdaje revije National Geographic. Delal je tudi kot specialist za učbenike v projektih Svetovne banke in fondacije Soros. Doslej je objavil monografsko študijo o tranziciji v slovenskem založništvu, več člankov s področja založniških študij v različnih mednarodnih revijah, leta 2008 pa je pri založbi Chandos v Oxfordu izšla tudi njegova prva samostojna monografija v angleščini.

    Ostale knjige tega avtorja

    Podrobnosti o izdelku

    • Jezik: slovenski
    • Leto izida: 2009
    • Število strani: 156
    • ISBN/EAN: 9789612422141
    • Datum Izida: 28.05.2009
    • Založba: Beletrina
    • Avtor: Miha Kovač
    • Povprečna ocena:
      ( 0 )

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 0 )
    Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:

    Komentarji