Vpišite vašo šolo

Nicholas Dane

Image for Nicholas Dane from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Nicholas Dane

    Trda - 11. okt 2010
    ( 0 )
    ISBN/EAN:P_9789612317645
    Izdelek trenutno ni dobavljiv.
    Redna cena: 24,94 €

    Štirinajstletnemu Nicku umre mama in fant se znajde v deškem domu, kjer vladata nasilje in zastraševanje – za povrh pa ga zlorablja ravnateljev namestnik Creal. Ko nazadnje pobegne, se preživlja s krajo kreditnih kartic in avtoradiev.

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 24,94 €
    Predvideni rok dobave: 7-9 dni
    Razprodano

    Opis

    Iz Bukle:

    Melvin Burgess (1954) je eden najbolj priljubljenih in obenem kontroverznih sodobnih mladinskih pisateljev. V svojih romanih – med katerimi sta najbolj razvpita Džank in Tista reč – razgalja številne, še vedno tabuizirane teme, kot so odvisnost od drog, mladoletniški seks, spolne zlorabe, lepotne operacije ipd., zaradi česar vedno znova sproža tako plazove navdušenja kot (moralnega) ogorčenja.

    Melvin Burgess je bil v svet literarnega ustvarjanja vržen tako rekoč po naključju; oče je namreč zanj izpolnil prijavnico za delo novinarja, potem ko je pri osemnajstih pustil šolo, v kateri se nikoli ni prav dobro znašel. Burgess je že tedaj spoznal, da se želi ukvarjati s pisanjem, a pot do objave prve knjige je bila dolga. Dotlej se je preživljal z različnimi priložnostnimi deli, večinoma v gradbeništvu, obenem pa pisal – predvsem kratke zgodbe, radijske igre in leposlovje za otroke.
    Že Burgessov romaneskni prvenec Klic poslednjega volka, ki je izšel leta 1990, je bil v ožjem izboru za nagrado Carnegie Medal za najboljšo knjigo za otroke. Resnični preboj, tako pri kritikih kot bralcih, pa je dosegel leta 1996 s svojo sedmo knjigo, izvrstnim mladinskim, tudi pri nas prevedenim romanom Džank, za katerega je prejel prestižno nagrado Guardian Children's Fiction Award. Vse do danes je ostal trdno zasidran med najuglednejšimi, pa tudi najbolj branimi avtorji za mladostnike, od katerih si njegove knjige (skrivaj) sposojajo tudi starši.
    Žanrski in tematski razpon Burgessovih knjig, od katerih je kar osem prevedenih v slovenščino, je zelo širok. Avtor, ki zase pravi, da je bil »otrok narave«, na eni strani zelo občuteno piše o živalih. Njegov prvenec Klic poslednjega volka je tako pisan iz perspektive volkov, ki jih obsedeno preganja Lovec, ker si je za cilj zadal njihovo iztrebljenje; odnos do (ogroženih) živali je tudi v ospredju romanov Tiger, Tiger in Škarnik.
    A Burgess se v svojih romanih enako spretno kot po gozdovih klati tudi po (pred)mestnih ulicah in zakajenih pubih. Njegove urbane pripovedi – ki so napisane v sočnem slengu ulice – utripajo v hitrem ritmu mesta, največkrat Manchestra ali Bristola, v katerem je Burgess v začetku osemdesetih let preživel svoja »divja« mladostniška leta. V ta miljé je postavljena tudi zgodba Džanka, v katerem avtor prek izmenjajočih se prvoosebnih pripovedi najstniških odvisnikov sestavi kompleksen mozaik s heroinom prebodenega življenja.
    Pomembna tema njegovega pisanja za mladostnike sta, pričakovano, tudi ljubezen in spolnost. Sanje neme deklice so rahločutna ljubezenska zgodba o dveh odrinjencih, ki drug drugemu nudita čustveno oporo. Tista reč pa se vrti okoli seksualnih fantazij in dejanj treh, hormonom povsem podložnih, najstnikov.
    Burgessova dela so tudi žanrsko različno obarvana in segajo vse od (socialnega) realizma do (znanstvene) fantastike. V tem pogledu velja izpostaviti dve, tudi v slovenščino prevedeni knjigi. Satirični roman Dama: življenje kuzle osnovni zaplet izpelje iz same (dvopomenske) rabe besede kuzla: osrednja junakinja romana, sedemnajstletna Sandra, se zaradi klevete pijanega brezdomca spremeni v psico. Po začetnem šoku jo preplavi občutje svobode onkraj tabujev in zapovedi. Tudi Krvava pesem je zanimiv žanrski hibrid, v katerem se svet genetsko oblikovanih, že skoraj robotiziraih ljudi, prepleta s starimi nordijskimi legendami.
    Kljub tej raznolikosti ima pisanje Melvina Burgessa tudi čvrsto sidrišče. Vsem njegovim delom je poleg privlačne, tekoče zgodbe, skupen odkrit, neposreden nagovor (najstniških) bralcev, v katerem ni sledu pokroviteljstva ali moraliziranja, zato pa je toliko več sočutja in humorja. Ne preseneča torej, da so njegova dela pogosto napisana v prvi osebi in da so njihovi »junaki« prikrajšanci vseh vrst. O njih avtor piše s toplo – a nikoli sentimentalno – naklonjenostjo ter razumevanjem za njihovo »težavno«, uporno vedenje, ki ni nikoli brez razloga.
    Pravkar je pri zbirki Najst, kjer so že izdali tri Burgessove romane, v prevodu Jureta Potokarja izšel njegov zadnji roman Nicholas Dane. V knjigi, ki je zasnovana kot modernizacija slovitevega Dickensovega romana Oliver Twist, avtor raziskuje perečo temo spolnih zlorab – in sicer v angleških deških domovih v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Ob poudarjeni družbenokritični noti je v ospredju romana pretanjena (psihološka) študija mehanizmov spolnih zlorab in njihovih uničujočih posledic. Najbolj razdiralna med njimi je mržnja samega sebe, v kateri se nepresahljivo napaja nasilje do drugih, ki mučene pervertirano spreminja v mučitelje. Zakleti krog nasilja je tako sklenjen. Razklene ga lahko, kot pokaže Burgess, le dejavno soočenje s travmatično preteklostjo, ob ljubeči podpori bližnjih.
    - Maša Ogrizek

    O avtorju

    -Melvin Burgess-

    Ostale knjige tega avtorja

    Podrobnosti o izdelku

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 0 )
    Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:

    Komentarji