Na kratko o dolgčasu, lenobi in počitku

Image for Na kratko o dolgčasu, lenobi in počitku from emkaSi
+ / - Hover over image to Zoom
Other Views

    Na kratko o dolgčasu, lenobi in počitku

    Broširana - 04. feb 2013
    ( 29 )
    ISBN/EAN:P_9789616376563
    Redna cena: 24,00 €

    Knjiga se loteva filozofske analize ključnih vidikov lenobe, dolgčasa in počitka. Prvo poglavje jemlje pod drobnogled nekatere nevralgične točke pojmovanj lenobe: pričenja z njenim razmerjem do revščine in navade, kot ga začrta Hegel, nadaljuje z analizo pojmovnih parov lenobe in razsipnosti ter lenobe in varčnosti, kot nastopita v bajki o »prvotni akumulaciji« in v njeni marksistični kritiki, sklene pa z analizo ontološkega statusa lenobe kot objekta. Sklepni razdelek poglavja se posveča lenobi kot fenomenu opuščanja in nemarnosti, ki je v tesni zvezi s krščansko institucijo spovedi kot prevajanja greha v govor. Drugo poglavje se posveča historiatu lenobe, pri čemer podrobno razišče zgodnje-krščanski pojem acedia, njegove fenomenologije in simptomatologije pri Evagriju Pontskem, Kasijanu in Gregorju Velikem ter spekulativni vrhunec konceptualizacije greha lenobe pri Tomažu Akvinskem. Sledi analiza razmerja med acedia na eni ter zavistjo, gnusom, dolgočasjem in melanholijo na drugi strani. Naslednje poglavje pričenja s Kierkegaardovo analizo dolgočasja, ki je ena najbolj nenavadnih v vsej moderni filozofiji. Prvi razdelki se posvečajo Kierkegaardovi analizi demonskega, ki kaže otipljive simetrije s srednjeveškim pojmovanjem »smrtnega greha lenobe«. Sledi analiza specifične časovnosti dolgočasja, njegovega razmerja do jezika, vedrine in razvedrila, ki avtorja naposled vodi do psihoanalitične teorije želje in gona ter do problematike glasu kot objekta. Sklepno poglavje se posveča Kantovi analizi dolgočasja in počitka, pri čemer jemlje v premislek kantovsko pojmovanje »pragmatične svobode«, koncept »videza, ki ne vara«, sklene pa z analizo nemožnosti počitka ter njegove specifične forme, kakršna nastopi v pogojih kapitalizma.

    SkrijPoglej več
    Deli:
    - 1 + 24,00 €
    Rok dobave: 5-7 dni
    Dodaj v košarico

    Opis

    Knjiga se loteva filozofske analize ključnih vidikov lenobe, dolgčasa in počitka. Prvo poglavje jemlje pod drobnogled nekatere nevralgične točke pojmovanj lenobe: pričenja z njenim razmerjem do revščine in navade, kot ga začrta Hegel, nadaljuje z analizo pojmovnih parov lenobe in razsipnosti ter lenobe in varčnosti, kot nastopita v bajki o »prvotni akumulaciji« in v njeni marksistični kritiki, sklene pa z analizo ontološkega statusa lenobe kot objekta. Sklepni razdelek poglavja se posveča lenobi kot fenomenu opuščanja in nemarnosti, ki je v tesni zvezi s krščansko institucijo spovedi kot prevajanja greha v govor. Drugo poglavje se posveča historiatu lenobe, pri čemer podrobno razišče zgodnje-krščanski pojem acedia, njegove fenomenologije in simptomatologije pri Evagriju Pontskem, Kasijanu in Gregorju Velikem ter spekulativni vrhunec konceptualizacije greha lenobe pri Tomažu Akvinskem. Sledi analiza razmerja med acedia na eni ter zavistjo, gnusom, dolgočasjem in melanholijo na drugi strani. Naslednje poglavje pričenja s Kierkegaardovo analizo dolgočasja, ki je ena najbolj nenavadnih v vsej moderni filozofiji. Prvi razdelki se posvečajo Kierkegaardovi analizi demonskega, ki kaže otipljive simetrije s srednjeveškim pojmovanjem »smrtnega greha lenobe«. Sledi analiza specifične časovnosti dolgočasja, njegovega razmerja do jezika, vedrine in razvedrila, ki avtorja naposled vodi do psihoanalitične teorije želje in gona ter do problematike glasu kot objekta. Sklepno poglavje se posveča Kantovi analizi dolgočasja in počitka, pri čemer jemlje v premislek kantovsko pojmovanje »pragmatične svobode«, koncept »videza, ki ne vara«, sklene pa z analizo nemožnosti počitka ter njegove specifične forme, kakršna nastopi v pogojih kapitalizma.

    Podrobnosti o izdelku

    Mnenja kupcev

    Povprečna ocena kupcev:

    (29)
    (0)
    (0)
    (0)
    (0)
    ( 29 )
    Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:

    Komentarji