.
 
.

Toni so vzvišene besede: Pogovori o romantični glasbi

Avtor: , Prevajalec: Stanka Rendla

.
Redna cena: 29,10 €
Rok dobave: 2-3 dni.
.
.
Količina:  
.
Strošek dostave je enoten za celo Slovenijo in znaša 2,95 €, ne glede na količino in vrsto kupljenih izdelkov.

Številni izdelki imajo oznako "brezplačna dostava", kar pomeni, da v prmeru nakupa takšnega izdelka poštnine ne boste plačali. 

Več o dostavi
Emka.si omogoča naslednje načine plačila:
  • z gotovino ob prevzemu (velja le za fizične osebe),
  • s plačilno oziroma kreditno kartico (Mastercard, Visa, ActivaMaestro, Activa, Diners, American Express),
  • s storitvijo Moneta (Mobitel in Simobil)
  • Plačilo po predračunu (pravne osebe)
  • Račun z odlogom plačila (za javna podjetja)
Več o plačilih

Pri vsakem izdelku je naveden predviden rok dostave. Glede na to katere izdelke izberete, se vam pri oddaji naročila prikaže tudi končni predviden datum dobave vašega pakete.

Večino izdelkov dostavljamo iz lastne zaloge, zato so naši dobavni roki zelo kratki.

Ko vam bomo poslali paket boste o tem obveščeni tudi po emailu. V emailu bo navedena številka vašega paketa ter povezava do Pošte Slovenije, kjer boste lahko preverili natančen status dostave.

Več o dostavi

To je spletna cena
Shrani v seznam želja
.

.

Opis

»Umetnost je popkovina, ki nas povezuje z božanskim.«


V knjigi so zbrani pogovori z Nikolausom Harnoncourtom, dirigentom svetovnega slovesa. Kot široko razgledan in pretanjen poznavalec glasbe Harnoncourt govori o romantični glasbi in nekaterih najpomembnejših skladateljih: Beethovnu, Schubertu, Verdiju, Johannu Straussu, Schumannu, Dvořáku, Brahmsu in Brucknerju. V pogovorih odstira svoje poglede na glasbo romantičnega stoletja in nam s svojimi odgovori na kdaj tudi provokativna vprašanja pomaga razumeti govorico tonov, slišati v njihovem zvenu sporočila in nam to žlahtno umetniško zvrst približati v vseh njenih razsežnostih. Razkriva nam ozadje, na katerem so se v preteklosti risali pomembni premiki, ki so odločilno zaznamovali dogajanje v svetu glasbe do današnjih dni. Vse Harnoncourtove odgovore pa prepleta misel, da je glasba dragocena dediščina preteklosti, ki jo moramo negovati in ohranjati za prihodnost.


Preberite odlomek


Če človek z nadarjenim grlom, ki je doslej svoj glas uporabljal samo za naročanje žemelj in kave, ne zapoje privajene pesmi kakor ptica, temveč izumi napev, ki drugega prevzame, ali namesto da bi rekel »pojdi tja, tam boš nekaj našel«, reče »nad vsemi vršaci je mir«, je to nekaj nepredstavljivega, v evoluciji nepredvidljivega. V tistem trenutku se – po mojem naziranju – zgodi nekaj svetega. Tega si ne znam razložiti in zato pravim: umetnost je to, po čemer lahko človeka sploh prepoznam.
/…/
Zelo malo je stičišč in spoznavnih točk, na katerih vidimo tisto docela in popolnoma nepojmljivo, česar tudi ne moremo razčleniti. Tako je, kakor da bi pogledali v prepad: to je lahko pogled v svojo notranjost, lahko pa je tudi pogled v pokrajino, v deželo, ki je ne moremo preveriti, ki je ni. In vsaka umetnost, bodisi upodabljajoča, besedna ali glasbena (po vsej verjetnosti glasbena še najbolj), zmore odpreti zapornice, ker seže v človeka prevratniško skozi vhode, ki niso povezani z umom. Meni se zdi glasba darilo, ki prihaja od zunaj. (…)
Kakor nekdo, ki ljubi umetnost in ima z njo opraviti, vidim, da je v našem življenjskem območju nekaj, kar si lahko pojasnim samo z vero. Umetnost je zame božji dar. Ne znam si pojasniti, od kod bi sicer prišla.
/…/
Mislim, da je nazadnje vedno odločilno srce. Srce brez znanja nas sicer popelje k neznanskim, tudi neoprostljivim pomotam. Vendar so te pomote nekako prikupne in ganljive. Znanje brez srca pa je hladno in neprijetno. V umetnosti sta navdih, torej območje srca, in znanje pravzaprav nepogrešljiva. Enakovredna sta, kar sem vedno občutil. Kot mlad mož sem veliko bral Pascala in našel pri njem prav potrditev te svoje naravnanosti. Pascal pravi, da za neko delovanje ne zadošča samo logično, čisto znanstveno razmišljanje, če ne mislimo tudi s srcem. Takšno razmišljanje preskakuje vmesne stopnje, pri čemer se izkazujejo tudi močni moralni dejavniki. Znanstvenik praviloma temu sploh ne reče razmišljanje, temveč bolj čutenje in zaznavanje. A vendar je tudi pri tem nekaj razmišljajočega, in sicer je to razmišljanje čisto drugačno. In ko postaneta umetnost odslikava in glasba govorica takšnega razmišljanja, je samo po sebi razumljivo, da je treba negovati obe vrsti razmišljanja.
/…/
Glasbe ne morem ločiti od drugih umetnostnih zvrsti. Vso umetnost pojmujem kot veliko celoto. In vsaka umetnost ima svojo govorico. Mislim, da obstaja prag, kjer se je nenadno, čisto nepojmljivo, razvoju živih bitij pridružila umetnost. To velja tudi za glasbo. Če red harmonije in melodije preseže tisto, kar lahko v razvoju razložimo kot animalično, in to se je pravzaprav zgodilo v glasbi domala vseh ljudstev, tedaj se je morala nekoč ukresati nekakšna začetna iskra. Sam si umetnosti, preprosto povedano, ne morem zamisliti brez muzinega poljuba. To sem nekoč takole povedal: umetnost je popkovina, ki nas povezuje z božanskim.
/…/
Na žalost se ni nič spremenilo. Vendar je tu še ostanek preteklosti in čutim, da se bo nekaj vendarle spremenilo. Sedanje koncertno življenje z obrednimi koncerti v velikih koncertnih dvoranah ne bo trajalo večno. To meščansko koncertno življenje poteka takole: občinstvo plača vstopnino, potem zaigrajo kako simfonijo, odmor in potem spet kaka simfonija. Ta oblika koncertnega življenja je po malem že skorajda preživeta. H kakšnim drugim oblikam se bo preusmerila, tega v tem trenutku ne morem reči, vendar upam, da bo želja ljudi po globlje občuteni glasbi in tesnejšem stiku z njo spet izrazitejša. Saj se tudi na drugih področjih, na primer v politiki, vedno znova pojavljajo ljudje, ki spoznavajo, da človek brez umetnosti ni pravi človek.
Kajti takole je: vsak otrok ima pravico naučiti se računati, pisati in brati. Tega se mora naučiti tako dobro, da s tem shaja v življenju. A v ta vzgojni kanon se prav tako enakovredno vpleta umetnost, kakor so jo nekdaj poučevali v samostanskih ali drugih temeljnih vzgojnih zavodih. Danes usmerja šolstvo politika in opazil sem že, da so nekateri politiki pod pritiskom varčevalnih ukrepov umetnost potisnili vstran, ker ni zadosti denarja in sta računstvo in pisanje pač pomembnejša za poznejše spopadanje z življenjem in poklicnim delom.
To pa je usodna pomota. Vendar vidim žarek svetlobe v tem, da del razumnikov meni, da je kulturno izobraževanje temeljnega pomena. Kulturna izobrazba je človekova pravica. Brez nje zakrni človekova čustvena stran. Moti se, kdor misli, da je blaginja gmotno vprašanje. A kako je danes ta zmota razširjena! V vsaki politični razpravi enačijo blaginjo z denarjem. Mislim, da človek ne sme stradati. A ko lahko dostojno biva in živi in ne trpi lakote, so druge stvari veliko pomembnejše od denarja. Na žalost marsikdo prepozno spozna, da zadovoljstva in sreče ne more kupiti.
/…/
Zelo prav je, da ljudje svoje delo opravljajo dobro. To delo se mi ne zdi manj vredno. Vendar nočem občinstvu koncertne dvorane ponujati kot kisikov šotor, da bi ljudje rekli: zdaj se moram po zoprnem delu razvedriti, poslušal bom nekaj lepega, si privoščil malo sprostitve ob Mozartu in jutri pojde spet vse gladko. Če odpira glasba pogled v brezno, potem ni večerno razvedrilo. Človeka, ki zmore tak pogled, zelo obogati. Premalo je, če si človek privošči glasbo kot prijetno, toplo prho, s katero spere s sebe dnevno umazanijo. Neznosno bi mi bilo pred ljudmi, ki se smehljajo in prikimavajo, igrati Mozartovo Simfonijo v g-molu, kajti to delo odpira dušo. In če potem berem v kritiki, da je Mozart občinstvo osrečil, se vprašam: kaj neki je kritik slišal? Kdor gre na koncert, mora nekaj tvegati. Tvegati mora, da nekaj doživi, da se mu nekaj zgodi, in ne sme pričakovati, da se bo zgolj zabaval.

.
.
Oglejte si ostale knjige tega avtorja
.
.
Oglejte si vse knjige tega avtorja
.

O avtorju - Nikolaus Harnoncourt

Obvestite me o novi knjigi tega avtorja

Želite, da vas po elektronski pošti obvestimo, ko izide nova knjiga ali ponatis katere od knjig tega avtorja?

DA - obveščajte me o novostih avtorja
.
.
.
.

Podrobnosti o izdelku

Mnenja kupcev

  0  ocen:
5 zvezdice
0%
(0)
4 zvezdice
0%
(0)
3 zvezdice
0%
(0)
2 zvezdice
0%
(0)
1 zvezdica
0%
(0)
Povprečna ocena kupcev:
Ocena kupcev: 0
(0 ocen uporabnikov )
.
Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:
 
.
.
.
.
.

Oznake kupcev o tem izdelku

Kliknite na posamezno oznako za prikaz vseh izdelkov označenih s to oznako:

Dodaj oznako:

Dodaj
.