.
 
.

Retorika pripovedne umetnosti

4 (1  ocena uporabnikov )

.
Redna cena: 23,78 €
Predvideni rok dobave: 7-9 dni.
.
.
Količina:  
.
Strošek dostave je enoten za celo Slovenijo in znaša 2,95 €, ne glede na količino in vrsto kupljenih izdelkov.

Številni izdelki imajo oznako "brezplačna dostava", kar pomeni, da v prmeru nakupa takšnega izdelka poštnine ne boste plačali. 

Več o dostavi
Emka.si omogoča naslednje načine plačila:
  • z gotovino ob prevzemu (velja le za fizične osebe),
  • s plačilno oziroma kreditno kartico (Mastercard, Visa, ActivaMaestro, Activa, Diners, American Express),
  • s storitvijo Moneta (Mobitel in Simobil)
  • Plačilo po predračunu (pravne osebe)
  • Račun z odlogom plačila (za javna podjetja)
Več o plačilih

Pri vsakem izdelku je naveden predviden rok dostave. Glede na to katere izdelke izberete, se vam pri oddaji naročila prikaže tudi končni predviden datum dobave vašega pakete.

Večino izdelkov dostavljamo iz lastne zaloge, zato so naši dobavni roki zelo kratki.

Ko vam bomo poslali paket boste o tem obveščeni tudi po emailu. V emailu bo navedena številka vašega paketa ter povezava do Pošte Slovenije, kjer boste lahko preverili natančen status dostave.

Več o dostavi

To je spletna cena
Shrani v seznam želja
.

.

Opis

Wayne Clayson Booth (1921–2005), bivši zaslužni profesor na Univerzi v Chicagu, velja za enega najpomembnejših književnih kritikov druge polovice 20. stoletja. Med njegovimi deli je treba izpostaviti monografije Ne poskušaj debatirati z mano: eseji in ironije za lahkoverni čas (Now Don't Try to Reason with Me: Essays and Ironies for a Credulous Age, 1970), Retorika ironije (A Rhetoric of Irony, 1974), Moderna dogma in retorika privolitve (Modern Dogma and the Rhetoric of Assent, 1974), Kritiško razumevanje: zmožnosti in omejitve pluralizma (Critical Understanding: The Powers and Limits of Pluralism, 1979), Poklic učitelja: priložnosti za retoriko, 1967–1988 (The Vocation of a Teacher: Rhetorical Occasions, 1967–1988, 1988) in S kom se družimo: etika pripovedništva (The Company We Keep: An Ethics of Fiction, 1988). Objavil je tudi številne članke in razprave. Njegovo najodmevnejše delo pa je knjiga Retorika pripovedne umetnosti (The Rhetoric of Fiction, 1961, druga izdaja 1983), prevedena je celo v arabščino in kitajščino in je zdaj na voljo tudi slovenskim bralcem.
Booth je pripadal novoaristotelski šoli chicaških kritikov, ki je pod vplivom Aristotelove Poetike in drugih aristotelskih spisov v tridesetih letih 20. stoletja zavrnila biografske in zgodovinske pristope h književnosti in začela obravnavati književno umetnino kot retorično strukturirano celoto. Od "novega kritištva", ki je prav tako nastopalo proti biografski obravnavi, se je razlikovala prav po osredotočenosti na retoriko, saj je v literarnem delu videla obliko sporazumevanja med pisateljem in bralcem. Toda medtem ko se je prva generacija chicaških kritikov posvečala predvsem besedilom, je Booth, najznamenitejši predstavnik druge generacije, razširil zanimanje na avtorja, bralca in pojme, kakršna sta namen in učinek dela.
V Retoriki pripovedne umetnosti se avtor torej osredotoča na retorična sredstva, s katerimi pisatelj bralcu "vsili" svoj domišljijski svet. Boothovo pojmovanje "pripovedništva" je široko, saj ne zaobseže zgolj romanov in kratke proze, marveč tudi ep. V analizo tako zajame klasična pripovedna dela evropske in ameriške književnosti od Homerja do modernih piscev, s poudarkom na angleško pišočih avtorjih. Za njegov najpomembnejši, a tudi najkontroverznejši prispevek k literarni teoriji velja pojem "nakazanega avtorja" (implied author), ki ga razvije prav v tej knjigi. Z njim premošča prepad med biografskim pristopom in novim kritištvom, ki je izhajalo izključno iz besedila. "Nakazani avtor" je pisateljska osebnost, ki jo zaslutimo med vrsticami, vendar ne ustreza resničnemu pisatelju iz mesa in krvi, saj so nakazani avtorji v delih istega pisatelja lahko zelo različni. Prav tako dragocena je Boothova obravnava pripovedovalca oziroma lika, s stališča katerega je zgodba povedana (lahko tudi v tretji osebi). Najpomembnejše vprašanje je, ali je ta zanesljiv ali ne. Pisatelj dosega zaželene učinke – od ironične odmaknjenosti in kritičnosti do empatije – z vzpostavljanjem različnih razmerij med nakazanim avtorjem in pripovedovalcem ter bralcem.
Slovenski prevod je narejen po drugi izdaji (1983), kjer avtor v spremni besedi razširja, popravlja in pojasnjuje vrsto mest iz izvirnega besedila. Ena izmed Boothovih odlik je bila namreč tudi odprtost za dognanja drugih kritiških struj. Poleg tega, da je z Retoriko pripovedne umetnosti obogatil kritiški instrumentarij, pa je treba poudariti, da njegove izčrpne in natančne analize bralca ne seznanijo le s kritiškimi metodami, marveč mu omogočijo pretanjeno poznavanje obravnavanih del samih po sebi.
.
.
Oglejte si ostale knjige tega avtorja
.
.
Oglejte si vse knjige tega avtorja
.

O avtorju - Wayne C. Booth

Obvestite me o novi knjigi tega avtorja

Želite, da vas po elektronski pošti obvestimo, ko izide nova knjiga ali ponatis katere od knjig tega avtorja?

DA - obveščajte me o novostih avtorja
.
.
.
.

Podrobnosti o izdelku

Mnenja kupcev

  1  ocena:
5 zvezdice
0%
(0)
4 zvezdice
100%
(1)
3 zvezdice
0%
(0)
2 zvezdice
0%
(0)
1 zvezdica
0%
(0)
Povprečna ocena kupcev:
Ocena kupcev: 4
(1 ocena uporabnikov )
.
Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:
 
.
.
.
.
.

Oznake kupcev o tem izdelku

Kliknite na posamezno oznako za prikaz vseh izdelkov označenih s to oznako:

Dodaj oznako:

Dodaj
.