.
 
.

Renesansa alegorije

4 (2  oceni uporabnnikov )

.
Redna cena: 22,50 €
Predvideni rok dobave: 7-9 dni.
.
.
Količina:  
.
Strošek dostave je enoten za celo Slovenijo in znaša 2,95 €, ne glede na količino in vrsto kupljenih izdelkov.

Številni izdelki imajo oznako "brezplačna dostava", kar pomeni, da v prmeru nakupa takšnega izdelka poštnine ne boste plačali. 

Več o dostavi
Emka.si omogoča naslednje načine plačila:
  • z gotovino ob prevzemu (velja le za fizične osebe),
  • s plačilno oziroma kreditno kartico (Mastercard, Visa, ActivaMaestro, Activa, Diners, American Express),
  • s storitvijo Moneta (Mobitel in Simobil)
  • Plačilo po predračunu (pravne osebe)
  • Račun z odlogom plačila (za javna podjetja)
Več o plačilih

Pri vsakem izdelku je naveden predviden rok dostave. Glede na to katere izdelke izberete, se vam pri oddaji naročila prikaže tudi končni predviden datum dobave vašega pakete.

Večino izdelkov dostavljamo iz lastne zaloge, zato so naši dobavni roki zelo kratki.

Ko vam bomo poslali paket boste o tem obveščeni tudi po emailu. V emailu bo navedena številka vašega paketa ter povezava do Pošte Slovenije, kjer boste lahko preverili natančen status dostave.

Več o dostavi

To je spletna cena
Shrani v seznam želja
.

.

Opis

Zgodovinski in teoretski pojav, ki ga pričujoča knjiga tako na ravni teorije kot na ravni umetniške produkcije poimenuje »renesansa alegorije v 20. stoletju«, se je razvijal vzporedno z obravnavami umetnosti, ki so se razbohotile v času po zatonu novega kritištva v ZDA ter ob koncu »zlate dobe strukturalizma« v Evropi. Vendar pojav ne zadeva samo alegorije, ampak tudi z njo vseskozi povezana pojma simbol in fragment. Raziskava tega področja je postavila razmerja med omenjenimi pojmi v novo luč. Pokazala je, da tu ne gre samo za vprašanje retoričnih figur niti za udejanjanja različnih razmerij med motivom in temo literarnega dela. Problematiko je treba razumeti širše, in sicer kot način izkušanja sveta, kot napetost med spoznavno, estetsko in etično razsežnostjo literarnega dela. Glede na to so alegorija in z njo povezana pojma mišljeni kot konceptualni pripomočki spoznavanja, interpretiranja in vrednotenja literature, ali drugače, delo je zasnovano kot predstopnja oblikovanja metodološkega orodja za kritično dojemanje besedne umetnosti 

 

Da bi pojasnili temeljni premik, ki zadeva zgodovinski razvoj odnosov med časom in teksti, je bilo potrebno poseči daleč v zgodovino rabe omenjenih pojmov, celo v pozno antiko in srednji vek, ter opozoriti na nekatere značilne vrzeli v njihovi rabi in obravnavi. Z današnje perspektive je v njih mogoče videti daljno slutnjo romantičnega, vrednostno zaznamovanega razmerja med simbolom in alegorijo ter razvrednotenje alegorije v prid simbola – ta je v romantiki in še dolgo po tem veljal za najboljši oz. edini način umetniške reprezentacije –, a hkrati tudi prefiguracijo postmodernega obrata v sodobni umetniški produkciji, kjer je opaziti živahno renesanso alegoričnih postopkov in vzporedno z njimi tudi porajanje reinterpretacij alegorije. Delo pokaže, da alegorija, ki je od nekdaj delovala kot posredovalka sporočil o resnicah, drugačnih od tiste, ki se zdi dojemljiva na prvi pogled, praviloma implicira več pojmov – alegorijo kot retorično figuro v smislu »reči eno, misliti drugo«, alegorijo kot tekstno strategijo v smislu znotrajbesedilnega komentarja in alegorijo kot določeno naravnanost do sveta –, hkrati pa opozarja, da celo nekateri modernistično naravnani kritiki niso podvomili o samoumevnosti simboličnega načina. Tako so tudi fenomen literarnega fragmenta razlagali simbolično (organicistično) in ne alegorično (antiorganicistično).

 

Knjiga med drugim – sklicujoč se na vrsto teoretskih besedil (H. de Lubac, F. Schlegel, W. Benjamin, P. de Man, J. Fineman itn.) – na primeru Božanske komedije in Krsta pri Savici opozori na problem fragmenta  kot tekstne strategije in žanra, ki že v svoji romantični različici vsebuje zametke premika od estetske k etični razsežnosti umetnosti in s tem k njuni novi žanrski opredelitvi. Pri tem je treba opozoriti, da etična razsežnost ni razumljena zgolj v smislu sklicevanja na zunajtekstno realnost, pač pa kot nekaj, kar to realnost sicer zadeva, a je hkrati tudi najbolj znotrajtekstno. To gibljivost in s tem tudi premeščanje meja med znotrajjezikovno in zunajjezikovno realnostjo omogoča alegorija.

.
.
Oglejte si ostale knjige tega avtorja
.
.
Oglejte si vse knjige tega avtorja
.

O avtorju - Jelka Kernev Štrajn

Obvestite me o novi knjigi tega avtorja

Želite, da vas po elektronski pošti obvestimo, ko izide nova knjiga ali ponatis katere od knjig tega avtorja?

DA - obveščajte me o novostih avtorja
.
.
.
.

Podrobnosti o izdelku

  • Obseg/št. strani: 220
  • Datum Izida:
  • Jezik: slovenski
  • Vezava: Broširana
  • ISBN/EAN: 9789612541194
  • Založba ZRC SAZU
  • Avtor:
  • Povprečna ocena:
    Ocena kupcev: 4
    (2)

Mnenja kupcev

  2  oceni:
5 zvezdice
50%
(1)
4 zvezdice
0%
(0)
3 zvezdice
50%
(1)
2 zvezdice
0%
(0)
1 zvezdica
0%
(0)
Povprečna ocena kupcev:
Ocena kupcev: 4
(2 oceni uporabnnikov )
.
Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:
 
.
.
.
.
.

Oznake kupcev o tem izdelku

Kliknite na posamezno oznako za prikaz vseh izdelkov označenih s to oznako:

Dodaj oznako:

Dodaj
.