V okencu izberite šolo in razred v prihodnjem šolskem letu in prihranite

Prelistaj me!
.
 
.

Križ nad slovansko Trojo

5 (2  oceni uporabnnikov )

.
Redna cena: 29,89 €
Rok dobave: 2-3 dni.
.
.
.
Količina:  
.
Strošek dostave je enoten za celo Slovenijo in znaša 2,95 €, ne glede na količino in vrsto kupljenih izdelkov.

Številni izdelki imajo oznako "brezplačna dostava", kar pomeni, da v prmeru nakupa takšnega izdelka poštnine ne boste plačali. 

Več o dostavi
Emka.si omogoča naslednje načine plačila:
  • z gotovino ob prevzemu (velja le za fizične osebe),
  • s plačilno oziroma kreditno kartico (Mastercard, Visa, ActivaMaestro, Activa, Diners, American Express),
  • s storitvijo Moneta (Mobitel in Simobil)
  • Plačilo po predračunu (pravne osebe)
  • Račun z odlogom plačila (za javna podjetja)
Več o plačilih

Pri vsakem izdelku je naveden predviden rok dostave. Glede na to katere izdelke izberete, se vam pri oddaji naročila prikaže tudi končni predviden datum dobave vašega pakete.

Večino izdelkov dostavljamo iz lastne zaloge, zato so naši dobavni roki zelo kratki.

Ko vam bomo poslali paket boste o tem obveščeni tudi po emailu. V emailu bo navedena številka vašega paketa ter povezava do Pošte Slovenije, kjer boste lahko preverili natančen status dostave.

Več o dostavi

To je spletna cena
Shrani v seznam želja
.

.

Opis

Zakaj Prešeren svoj Krst pri Savici v posvetilnem sonetu opisuje kot »pesem milo«, torej elegijo? Zakaj Siwo ali Živo, boginjo izumrlih polabskih Slovanov, v opombi pod črto označi kot »slovensko Venero«? Zakaj Črtomiru ne dovoli, da bi s herojskim samomorom posnel Katona Mlajšega? Zakaj se v pismu češkemu prijatelju Čelakovskemu izgovarja na Avguština, ko pravi, da je njegova pesnitev samo »metrična naloga«, s katero si je hotel pridobiti naklonjenost duhovščine? Zakaj slovanskega Amorja Lelja imenuje »drugi Palinur«?


Avtor v prikazu Črtomirovega poslednjega boja za Ajdovski gradec prepoznava literarno variacijo pripovedi o padcu Troje v Vergilijevi Eneidi. Na Eneido pa se Prešeren navezuje tudi prek Avguština, Danteja, Petrarke in Tassa, ki so Eneido brali kot alegorijo duhovnega potovanja iz »pekla« Troje prek mesenih skušnjav Kartagine v krščansko Italijo, iz »zemeljskega« v »nebeško« mesto. V Črtomirovem potovanju iz Bohinjske doline v Oglej se v malem zrcali potovanje iz »poganske« Troje v krščanski Rim, kot ga je upodobil Rafael na freski Požar v Borgu, v Bogomilinem prebegu iz Živine v Marijino službo pa je mogoče zaznati reflekse (neo)platonističnega nauka o »dveh Venerah«, s katerim je Eneido pokristjanjeval že Petrarka.


Vendar je Črtomir od Eneja podedoval tudi zgodbo o osebnih žrtvah, zablodah in odrekanjih. Črtomirov sen o novi domovini, v kateri si bodo vsi sinovi Slave »prosti volili vero in postave«, je prav tako utopičen kot Enejev up na ponovno ustanovitev Troje na zahodu. Prešernova pripoved o državljanski vojni, v kateri slovensko ljudstvo doživi politično-religiozno preobrazbo, na las spominja na Vergilijevo pripoved o »državljanski« vojni med Enejevimi Trojanci in latinskimi staroselci v Italiji. Tudi Vergilijeva vojna se konča s kompromisom: Trojanci se morajo odreči imenu in postati Latinci; toda novo ljudstvo poslej nosi v sebi kal bratomornega spora.


Knjiga se sklene z interpretacijo elegije Čopu, v kateri je utopitev Enejevega krmarja Palinura prispodoba za pogubno moč ljubezni, sam Čop pa je opisan kot krmar med »zvezdami poezije«. Vodnik je iz izvira Savice pil navdih racionalne treznosti; pri romantiku Prešernu je voda, ki priteka iz tega izvira, obenem krstni studenec in grob. Mitične paradigme Živine utopitve v Blejskem jezeru, Čopove utopitve v Savi in Črtomirovega samomorilskega poskusa ob Bohinjskem jezeru so zaljubljeni plavalec Leander, Ovidijeva samomorilka Sapfo in Vergilijev v zvezde zazrti krmar Palinur.


S hrbtne strani...
Stritar je »pesem milo« o Črtomirovem krstu slišal kot »finale, v katerem se zlivajo in zlagajo vsi glasovi v mehko, otožno harmonijo«. Tudi v Črtomirovem molku ob privolitvi v krst smo vajeni zaznati pritajeno hlipanje. Bojimo se, da bi nam drugačno branje prineslo cerkveni blagoslov, tako kot ga je svoj čas prineslo Prešernu; da torej lezemo v žrelo Župančičevemu »junaku-volkodlaku«. Črtomira potiskamo v bidermajersko-findesieclovsko resignacijo, da bi ga obvarovali pred Bogomilino vero. Toda v nezavednem jedru ideološke cenzure tiči volkodlak estetskega moralizma: ta briše ostrino miselno-estetskih protislovij, ki so znamenje Prešernove modernosti. Emblem te visokoromantične modernosti je Palinur: v vlogi slovanskega Amorja pogubljevalec mornarjev, v Čopovi vlogi krmar med »zvezdami poezije«.

.
.
.

O avtorju - Marko Marinčič

Obvestite me o novi knjigi tega avtorja

Želite, da vas po elektronski pošti obvestimo, ko izide nova knjiga ali ponatis katere od knjig tega avtorja?

DA - obveščajte me o novostih avtorja
.
.
.
.

Podrobnosti o izdelku

Mnenja kupcev

  2  oceni:
5 zvezdice
100%
(2)
4 zvezdice
0%
(0)
3 zvezdice
0%
(0)
2 zvezdice
0%
(0)
1 zvezdica
0%
(0)
Povprečna ocena kupcev:
Ocena kupcev: 5
(2 oceni uporabnnikov )
.
Ocenite izdelek s klikom na zvezdice:
 
.
.
.
.
.

Oznake kupcev o tem izdelku

Kliknite na posamezno oznako za prikaz vseh izdelkov označenih s to oznako:

Dodaj oznako:

Dodaj
.